
SLOW príbeh
Kto je SLOW?
.
Volám sa Ilona, som zakladateľkou a hlavným kolesom SLOW Concept Storu. Som ambasádorkou uvedomelého a pomalého životného štýlu. Zaujímam sa o férove, zodpovedné značky a lokálnych výrobcov. Rozmýšľam nad tým, čo, kde, od koho a koľko nakupujem.
Záleží mi na tom, čo si obliekam, do čoho obliekam svoje dve deti, ako sa cítime v našom oblečení a najmä, aký vplyv to má na nás a naše okolie - čím sa my obklopujeme a čím obdarúvame našich milovaných. Myslím aj na životné prostredie, zdravie zamestnancov a farmárov. Práve tieto hodnoty ma vedú aj pri výbere značiek a produktov pre vás, milí naši.
SLOW hodnoty
.
SLOW nie je len alternatívou k fast fashion. Je to priestor, ktorý vám ponúka jedinečnú možnosť vyskúšať si a dotknúť sa produktov od vyše 30 udržateľných európskych značiek.
To, čo robí SLOW výnimočným, je náš dôraz na výber. Sme pre vás filtrom medzi značkami, ktoré sa často len tvária ako udržateľné. Našou úlohou je prinášať na Slovensko značky a produkty, ktoré okrem kvality a nadčasovosti, zastávajú dôležité hodnoty.
Naším cieľom je, aby každý náš priateľ, známy, či blízky porozumel významu nášho spotrebiteľského správania. Skúsme spomaliť, urobme vedomé rozhodnutia a ukážme sebe i ostatným, že existuje lepší a rozumnejší spôsob nakupovania.


Cesta k SLOW
.
V 2018 som konečne dozrela aj k zmene nakupovania oblečenia. Prestala som nakupovať vo fast fashion a začala som vyhľadávať udržateľné značky. Veľmi mi chýbal obchod, kde by som sa mohla na tie veci pozrieť a vyskúšať si ich, a tak som si začala študovať ekologické materiály, inovatívne riešenia. Verila som, že nie som jediná, ktorej chýba na Slovensku odborný obchodík na udržateľnú módu, a tak som ďalej premýšľala a moja myšlienka si žila svoj život.
SLOW som otvorila v septembri 2019, dva mesiace po tom, ako som na dverách prázdneho 13m2 priestoru zbadala tabuľku “na prenájom”. Nápad o obchodíku rezonoval vo mne ešte dávno predtým, ale plán bol úplne iný - vôbec neexistovalo nič také ako biznis plán, brand identita, či nejaká biznis stratégia. Naopak, existovala myšlienka prinášať na Slovensko starostlivo a prísne vybrané udržateľné značky, vízia obchodu, ktorý bude poslaním a chuťou robiť niečo naozaj zmysluplné.
Začiatky SLOW
.
Z Poľska dobehol môj tatino a trápil sa s mojimi architektonickými nápadmi. Svokor pripravoval vešiaky zo starých konárov. Moj brat tvoril logo a strašil ma, že bez prehľadu o trhu a bez stratégie to nepôjde. Manžel riešil administratívu, manažoval mňa a opakoval: “stoj si za svojím”.
Ja som robila všetko, ale hlavne som zháňala udržateľné produkty a značky - konečne už nielen pre seba, ale pre druhých, pre VÁS. Potom ste prišli VY, naši milí zákazníci.


Ciele a vízia SLOW
.
Dnes sa až tak veľa nezmenilo - stále robím všetko. Brat ma aj naďalej naháňa za stratégiou. Manžel ma naďalej podporuje a Vy aj naďalej chodíte. Zmenila som sa ale veľmi ja. Nebojím sa byť neperfektnou. Nečakám na ideálne riešenia a hlavne, otvorila som sa možnostiam. Od 2020 sme v o niečo väčšom priestore. Prežili sme pandémiu a iné komplikované situácie. Mám 2 deti. Tím SLOW má momentálne 3 úžasné a šikovné kolegyne.
V 2014 som len snívala o obchode s udržateľnými značkami. Chcela som, aby bolo SLOW miestom, v ktorom je každý vítaný. Miestom, ktorý prináša alternatívu k fast fashion. Miestom, kde sa môžete spoľahnúť na naše odborné znalosti a na to, že ponúkame len tie značky, pre ktoré je, rovnako ako aj pre nás, dôležité životné prostredie, pracovné podmienky zamestnancov a zdravie farmárov.
Nemôžem uveriť, že to je už 5 rokov, odkedy všetci spolu tvoríme naozaj unikátny obchod s naozaj udržateľnými značkami.
Ďakujem vám!
Pomaly,
Ilona